لاستیک چاکدار فرمان ام جی 550

لاستیک چاکدار  ام جی 550 ، از قطعات جلوبندی ام جی محسوب می شود.

لاستیک چاکدار  ام جی 550 : ساخت چین

فروشنده : بازرگانی ستایش فر

تک - عمده 

قیمت: بدلیل نوسان قیمت دلار - تماس بگیرید.

 :: 20 100 95 0912 :: 

قرقری فرمان ام جی 550

قرقری فرمان ام جی ، از قطعات جلوبندی ام جی محسوب می شود.

قرقری فرمان ام جی 550 : ساخت چین

فروشنده : بازرگانی ستایش فر

تک - عمده 

قیمت: بدلیل نوسان قیمت دلار - تماس بگیرید.

 :: 20 100 95 0912 :: 

سیبک-فرمان-ام-جی-550

سیبک فرمان ام جی 550

سیبک فرمان ام جی ، از قطعات جلوبندی ام جی محسوب می شود.

سیبک فرمان ام جی 550 : ساخت چین

فروشنده : بازرگانی ستایش فر

تک - عمده 

قیمت: بدلیل نوسان قیمت دلار - تماس بگیرید.

 :: 20 100 95 0912 :: 

سیبک-فرمان-ام-جی-550

جلوبندی خودرو ام‌ جی

جلوبندی خودرو ام‌ جی از اجزا و قسمت‌های جلویی و زیرین خودرو تشکیل شده است که ارتباط نزدیکی با سیستم تعلیق خودرو ام جی دارد.

سیستم تعلیق و سیستم جلوبندی دو بخش کاملاً مجزا در خودرو هستند اما به اشتباه، عده‌ای سیستم جلوبندی را همان سیستم تعلیق خودرو می‌دانند.

سیستم تعلیق متشکل از کمک فنرها و چرخ‌های عقب خودرو است. اما سیستم جلوبندی شامل قسمت‌های جلویی، فرمان و میل فرمان می‌شود. در این مطلب قصد داریم درخصوص جلوبندی خودرو نکات مهمی در اختیار شما قرار دهیم. 

سیستم جلوبندی خودرو چیست؟

سیستم جلوبندی و تعلیق از قسمت‌های مهم و حیاتی هر خودرو محسوب می‌شوند که وظیفه حفظ تعادل خودرو در حال حرکت و حتی در حال سکون را بر عهده دارد.

هرچه این اجزا بهتر و در سلامت بیشتری فعالیت کنند، آسایش و آرامش بیشتری را برای سرنشینان به همراه دارد.

سیستم جلوبندی در ناهمواری‌ها، چاله‌ها، پیچ جاده و دست‌اندازها سهولت در حرکت را ایجاد می‌نماید.

تکان و لرزش‌های خودرو حین حرکت و در هنگام عبور از ناهمواری‌ها توسط سیستم تعلیق و جلوبندی خنثی می‌شوند و حرکت خودرو در حالت تعادل ادامه پیدا می‌کند.

قطعات بکار رفته در این دو قسمت خودرو باید بسیار محکم و مقاوم باشند تا تحمل ضربات وارده را داشته باشند و بتوانند بدون آسیب اثرات آن‌ها را خنثی کنند.

تصور کنید فاصله‌ای را بدون این دو سیستم مهم با خودرو طی نمایید. پس از پایان مسیر شما به قدری خسته خواهید بود که ترجیح می‌دادید مسیر را پیاده طی نمایید.

نبود سیستم تعلیق و جلوبندی در خودرو مثل این است که شما با یک کالسکه چوبی در حال حرکت هستید نه خودرو ام جی، حفظ تعادل در مسیر توسط یک کالسکه بسیار دشوار است. در شکل زیر اجزای تشکیل دهنده جلوبندی خودرو مشخص شده است.

جلوبندی خودرو ام‌جی

عیب‌یابی جلوبندی خودرو

گفتیم سیستم جلوبندی از اجزای مهم هر خودرو محسوب می‌شود، بنابراین هرگونه نقص فنی و خرابی در این قسمت رانندگی سختی را برای شما به همراه دارد.

علاوه‌بر حس بد رانندگی، در این شرایط فرمان‌پذیری خودرو نیز دچار مشکل خواهد شد. روش‌های مختلفی برای عیب‌یابی این قسمت وجود دارد.

در ادامه شایع‌ترین علائم خرابی جلوبندی را به اختصار شرح می‌دهیم، توجه نمایید عدم توجه به این مشکلات ممکن است خرابی بیشتر و پرداخت هزینه بالاتری را به همراه داشته باشد.

 رانندگی خشک و سفت

اولین نشانه خرابی اجزای سیستم جلوبندی رانندگی خشک و سفت بشمار می‌آید. اگر شما در هنگام حرکت احساس کردید رانندگی با خودروتان حالت روان و راحت قبل را ندارد، بدانید ایرادی در سیستم جلوبندی خودرو رخ داده است. در این شرایط از ادامه رانندگی خودداری نمایید و سریعاً به یک تعمیرگاه مجهز و معتبر مراجعه نمایید.

لرزش و کشیده شدن فرمان

هرگونه اختلال ایجاد شده در عملکرد فرمان که سبب کشیده شدن و لرزش فرمان شود از خرابی اجزای جلوبندی ایجاد می‌گردد.

اگر حین رانندگی و پیچاندن فرمان به یک طرف احساس کردید فرمان به سمت مخالف حرکت کرد، آگاه باشید که این مشکل از جلوبندی خودروتان است. در این شرایط اختلال ایجاد شده در زاویه تایرها و مرکز تعادل بالانس خودرو پیش آمده است. گاهی نیز مشکل در سیبک‌ها ممکن است لرزش فرمان یا عدم تعادل چرخ‌ها را به همراه داشته باشد. در هر صورت مراجعه به یک تکنسین باتجربه کمک زیادی در حل مشکل خودرو شما خواهد داشت.

مشاهده ناهماهنگی در عاج تایر

در صورت ناهماهنگی عاج‌ها روی تایر، خودرو دچار لاستیک سایی می‌شود، این اتفاق ظرف مدت کوتاهی رخ می‌دهد و نشانه‌ای از خرابی جلوبندی محسوب می‌شود.

روغنی بودن قطعات جلوبندی

گاهی ممکن است از قسمت زیرین و جلویی خودرو شاهد روغن ریزی باشید، یا با لمس دست در زیر خودرو ممکن است متوجه این مسئله شوید. در این زمان حتماً به سیستم جلوبندی یک نگاهی بیاندازید، درصورت روغنی بودن فنرها و کمک فنرها، این قطعات نشتی مایعات دارند به همیت علت درست عمل نمی‌کنند. در زمان بروز این مشکل قطعات جلوبندی باید تعویض گردند. بنابراین در اولین فرصت به یک مرکز معتبر جهت تعویض قطعات خودرو مراجعه نمایید.

خرابی دستگاه تعلیق

گاهی در هنگام پارک خودرو، اگر دستتان را روی کاپوت بگذارید و فشار دهید و سپس بردارید، خودرو 2 تا 3 بار بالا و پایین می‌رود و سپس متوقف می‌شود. اگر این حرکات در خودرویی بیش از 3 بار ادامه داشت، به این معنی است که اجزای جلوبندی دچار خرابی شده‌اند و نیاز به بررسی، تعمیر یا تعویض دارند.

صداهای غیر عادی در زمان عبور از موانع

در هنگام عبور از موانع، ناهمواری‌ها، چاله‌ها و دست‌اندازها خوب دقت کنید، اگر صداهایی از قسمت جلوندی شنیدید ممکن است فنرها یا میل تعادل دچار خرابی شده‌اند.

جلوبندی ماشین چه زمانی باید بررسی و چک شود؟

فرقی ندارد شما چه خودرویی داشته باشید، لازم است هر 3 ماه یکبار برای چک کردن و اچارکشی جلوبندی به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید. در صورت مشاهده هرکدام از علائم بالا، سریعاً برای بررسی‌های بیشتر به تعمیرگاه مراجعه نمایید تا جلوی خسارت‌های بیشتر را بگیرید. در گذشته مشکلات در جلوبندی خودروها توسط جوش‌کاری یا چکش‌کاری تعمیر و برطرف می‌شد.

اما در خودروهای جدید به دلیل وجود سیبک‌های روغنی یا سگ دست‌های بسیار چدنی نمی‌توان تعمیر جلوبندی انجام داد. ازطرفی درصورت تعمیر این قسمت از خودرو نیاز است تا شما دفعات زیادی به تعمیرگاه راجعه نمایید و این کار کمی زمان‌بر خواهد بود. درنتیجه بهترین گزینه در هنگام خرابی جلوبندی، تعویض کامل سیستم یا قطعه خراب شده است.

جلوبندی خودرو ام‌ جی

سیستم جلوبندی و تعلیق در خودروهای ام‌ جی نیز از قسمت‌های مهم و اساسی خودرو محسوب می‌شود. علائم خرابی این قسمت از خودروها شبیه به هم هستند اما بررسی و تعمیر یا تعویض قطعات در خودروهای مختلف متفاوت است. شما راننده گرامی خودرو ام‌ جی، به علائم خرابی توجه نمایید در صورت مشاهده هرکدام از علائم ذکر شده یا هرگونه ایراد دیگر از ادامه رانندگی خودداری نمایید و سریعاً به یک نعمیرگاه مجاز و معتبر مراجعه نمایید. تعمیرگاه‌های حرفه‌ای علاوه‌بر بازدید چشمی جلوبندی و چرخ‌ها، به کمک دستگاه عیب‌یاب متوجه نوع خرابی و مشکل جلوبندی خودرو ام‌ جی شما می‌شوند.

یک تعمیرگاه معتبر و متخصص در کنار عیب‌یابی صحیح و تعمیر درست، درصورت نیاز به تعویض قطعه، از قطعات استاندارد و فابریک استفاده می‌کنند. بنابراین شما مطمئن خواهید بود که تا مدت‌ها خودروتان دچار اشکال نمی‌شود و دیگر قطعات خودرو شما نیز در سلامت کامل حفظ می‌شوند. درصورت استفاده از قطعه غیر استاندارد، خرابی و ایراد به قطعات دیگر نیز انتقال می‌یابد درنتیجه هزینه بالایی برای شما به همراه خواهد داشت.  

جلوبندی

کلام آخر

 تهیه قطعه استاندارد و فابریک از یک واردکننده معتبر بهترین روش جهت خریداری قطعه محسوب می‌شود. بازرگانی ستایش‌فر واردکننده انحصاری قطعات خودرو ام‌ جی در تهران، فروشنده و توضیع‌کننده این قطعات نیز می‌باشد. شما با خاطری آسوده قطعه مورد نیازتان را با قیمت بسیار مناسب از این شرکت خریداری نمایید.