طراحی ظاهر و بدنه خودرو ام‌جی 6 و ام‌جی GT
در هرکدام از مدل‌های خودرو ام‌جی با ظاهر و طراحی متفاوتی روبرو می‌شویم که هرکدام از این ویژگی‌ها دلیل بر محبوبیت سدان مربوطه شده است. هر مدل با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد انتخاب را برای علاقمندان دشوار نموده است. در ادامه ویژگی و طراحی ظاهری مدل‌های ام‌جی 6 و ام‌جی GT را بررسی خواهیم کرد.

مدل ام‌جی 6
مدل ام‌جی 6 با نسخه «فست‌بک»، یکی از مدل‌های محبوب ام‌جی در بین هواداران این خودرو محسوب می‌شود. طراحی این سدان به این صورت است که شیشه‌های عقب خودرو همراه با کاپوت صندوق بالا می‌رود و جذابیت ظاهری ام‌جی 6 را بالا برده است. خودرو ام‌جی GT که یک سدان سایز متوسط است شبیه به فست‌بک به نظر می‌رسد، اما این ویژگی در این خودرو دیده نمی‌شود. نمای روبروی ام‌جی GT و فرم چراغ‌ها و جلو پنجره‌های آن به مدل ام‌جی 6 و کراس اوور GS، بسیار شبیه است.

مدل ام‌جی GT
در طراحی جدید ام‌جی، چراغ‌های اسپرت و جلو پنجره بسیار باریک طراحی شده است و در سدان ام‌جی GT این ویژگی‌ به بهترین شکل ممکن به اجرا درآمده است. در خودرو ام‌جی GT، چراغ‌های اصلی به صورت تیز و اصطلاحاً عقابی با هالوژن مرکزی و راهنما در حاشیه داخلی طراحی و اجرا گردیده است. جلوپنجره پلاستیکی و مشکی رنگ ام‌جی GT در کنار لوگوی «MG » بسیار جلوه می‌نماید. سپر ام‌جی GT به صورت سه بعدی در نزدیکی چرخ و زیر چراغ نمای خاصی دارد. محل قرار گرفتن پلاک در این سدان، در نزدیکی لوگو MG دیده می‌شود.

ادوات پلاستیکی در قسمت پایین سپر که محل قرار گیری چراغ‌های LED است و خطوط حجم دهنده روی کاپوت، این مدل را اسپرت و جوان پسند کرده است. در بدنه کناری ام‌جی GT خطوط تیز روی کاپوت تکرار شده است و همین موضوع جذابیت این سدان را افزایش داده است. یکی از ویژگی‌های خاص این مدل، شیب سقف و شیشه‌های عقب خودرو است که تا صندوق ادامه دارد. چراغ‌های عقب به هم پیوسته هستند و خطوط تیزی در کنار آن دیده می‌شود. کاپوت عقب دارای لبه ظریفی است که با خطوط حجم دهنده تا روی ستون C کشیده شده‌اند.

در نمای جانبی خودرو از کنار پنجره‌ها تا چراغ عقب، خط دیگری دیده می‌شود که از دوطرف به درب صندوق عقب می‌رسد. تنها نکته منفی در طراحی ظاهری ام‌جی GT پلاستیک سیاه رنگ نسبتاً بزرگی است که در کنار اگزوز دو گانه سوز این خودرو به چشم می‌خورد. درمجموع طراحی ظاهری این سدان ام‌جی، بسیار خوب و فراتر از خودروسازی چینی است! خودرو ام‌جی GT برای بازار اروپا طراحی نشده است ولی در عین حال محصولی مدرن و باکیفیت محسوب می‌شود.

کلام آخر
خودرو ام‌جی از هر سدان که باشد، خودرویی ایده‌آل و مطلوب محسوب می‌شود که مورد پسند قشرهای مختلف قرار گرفته است. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، به یاد داشته باشید در زمان نیاز به تعویض قطعات با مراجعه به بازرگانی ستایش‌فر قطعه فابریک مورد نیازتان را می‌توانید تهیه نمایید.