چراغ خطر ام‌ جی

چراغ خطر ام‌ جی فابریک، کیفیت نوردهی و شفافیت بسیار مناسبی دارد.

و اگر چراغ خطر ام‌ جی فابریک نباشد در کوتاه مدت زنگ قرمز شفاف ش از دست میرود و به حالت کهنه و مات می شود.

 چراغ‌های خطر یا همان چراغ عقب، وظیفه روشنایی پشت خودرو وروشن شدن در هنگام گرفتن ترمز را برعهده دارند. که در مجموعه لوازم بدنه و لوازم برقی ماشین است.

چراغ خطر ام جی

آیا شما علت قرمز بودن چراغ‌های خطر خودرو را می‌دانید؟

همانطور که از نام این چراغ‌ها پیداست، هدف از قراردادن آن‌ها دادن اخطار به راننده پشت سر است، بنابراین برای جلب توجه بیشتر رنگ قرمز برای این چراغ‎ها استفاده شده است.

درنتیجه وجود این چراغ‌ها سبب می‌شود راننده پشت سر حین رانندگی فاصله‌اش را با خودرو شما حفظ نماید. چراغ‌های عقب و چراغ خطر در هر خودرویی باتوجه به مدل خودرو طراحی و نصب گردیده است.

ایده چراغ عقب خودرو

در اوایل دهه 1800 میلادی چراغ‌های اصلی خودرو تنها به رنگ سفید یا زرد روشن بودند.

اما در همان زمان نیز خودرو سازان به فکر این بودند تا چراغ‌هایی در عقب خودرو نصب نمایند تا در آن قسمت نیز نور کافی وجود داشته باشد.

همچنین آن‌ها به رنگ چراغ‌ها نیز فکر می‌کردند؛ به همین علت برخی مهندسان با الهام از وسایل نقلیه‌ای مانند قطار، چراغ عقب خودرو را ابداع کردند.

قطارهای درحال حرکت، جهت برقراری ارتباط استانداردهایی مانند استفاده از سیگنال‌های قرمز داشتند. چراغ‌های قرمز در قطار به اقدامات احتیاطی و ایمنی بسیار کمک می‌کرد.

رنگ قرمز از نظر پیشینه تاریخی با نشانه‌هایی از خطر همراه بود، در قطارها نیز رنگ قرمز به معنای توقف بود.

در طبیعت نیز رنگ قرمز به معنای گیاهان سمی، حشرات، مکان‌های خطرناک و ممنوع و رفتارهایی که نباید انجام داد تعریف شده است. درنتیجه این رنگ به معنای هشدار در چراغ خطر خودرو انتخاب شد.

وظیفه  چراغ خطر خودرو

نصب چراغ‌ها در عقب خودرو به راننده وسیله نقلیه عقبی نشان می‌دهد که خودرویی در جلو درحال حرکت است و با روشن شدن چراغ خطر، خودرو عقبی متوجه می‌شود که باید توقف کند.

یعنی در این شرایط شما به راننده عقبی اطلاع می‌دهید برای جلوگیری از صدمات احتمالی و آسیب لازم است بایستد.

بنابراین چراغ‌های عقب و چراغ خطر در خودرو از مهم‌ترین اجزای هر خودرو محسوب می‌شود و یکی از قطعات لوازم یدکی خودرو بشمار می‌آید.

در طراحی و تولید وسایل نقلیه مختلف، این چراغ‎‌ها نیز با استانداردهای مشخصی طراحی گردیده‌اند.

این چراغ‌ها برای برقراری ارتباط میان رانندگان نقش محافظتی و ایمنی را ایفا می‌کنند.

لامپ‌های موجود در چراغ‌های عقبی خودرو با برق کار می‌کنند. درنتیجه چراغ‌های عقب خودرو جزو لوازم برقی خودرو ام جی محسوب می‌شوند و درصورت نیاز به تعویض باید به دنبال فروشندگان لوازم برقی خودرو مراجعه نمایید.

چراغ عقب خودرو ام‌ جی

در خودرو ام‌جی نیز اولین موضوعی که از نمای پشتی خودرو مشاهده می‌نمایید چراغ‌های عقب و پیوستگی آن‌ها است.

خطوط تیز و نوع طراحی این چراغ‌ها در «رنو تالیسمان» نیز قبلاً دیده شده بود. طراحی این چراغ‌ها با بدنه و طراحی قسمت‌های دیگر خودرو هماهنگ و منسجم شده است.

چراغ‌های عقب خودرو ام‌جی ممکن است دچار صدماتی مانند شکستگی دراثر تصادف یا سوختگی در قسمت لامپ‌ها شود.

جهت تهیه چراغ عقب خودرو ام‌جی لازم است تا به فروشنده قطعات و لوازم برقی خودرو ام‌جی مراجعه نمایید تا جنس مناسب و استاندارد را به شما ارائه دهد.

در همین زمینه بازرگانی ستایش‌فر با واردات قطعات و لوازم یدکی خودرو ام‌جی آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی است.

کلام آخر

بازرگانی ستایش‌فر با واردات مستقیم انواع قطعات و لوازم برقی خودرو، مانند چراغ‌های عقب و خطر، طلق چراغ لامپ‌ها و… در خدمت رانندگان گرامی می‌باشد.

شما با خرید از این شرکت علاوه‌بر اطمینان از استاندارد و اصل بودن محصول دریافتی، به دلیل خرید بدون واسطه هزینه منطقی‌تری پرداخت خواهید کرد.