شلنگ خنک کننده هیدرولیک ام‌جی 550 را میتوانید از بازرگانی ستایش فر تهیه نمایید .

سیستم‌های هیدرولیک، دستگاه‌هایی هستند که براساس یک سیال فعالیت می‌کنند.

در این سیستم‌ها نیاز است تا سیال، که می‌تواند آب یا روغن باشد، از بخش‌هایی از دستگاه به بخش‌های دیگر منتقل شود. شلنگ‌های هیدرولیک از یک لوله با جنس لاستیک مصنوعی ساخته می‌شوند و وظیفه نگهداری سیال در داخل خود را برعهده دارند.

شیلنگ بلند کوتاه خنک کن هیدرولیک

لاستیک‎های استفاده شده در ساخت شلنگ، خاصیت ارتجاعی دارند، بنابراین برای ایجاد قابلیت تحمل فشار، لایه‌هایی از جنس فولاد و الیاف بافته شده به منظور تقویت بیشتر به دور شلنگ پیچیده می‌شود.

همچنین برای حفاظت لایه تقویت کننده، یک لایه از جنس لاستیک مصنوعی روی آن تزریق می‌شود.

عملکرد شلنگ خنک کننده ام‌جی 550

شلنگ جعبه فرمان به جابجایی مایع هیدرولیک در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو و برگشت آن به مخزن کمک می‌کند.

این مایع روی سیستم تحت فشار کار می‌کند، شلنگ جعبه فرمان، در دو نوع فشار قوی و فشار کم وجود دارد که هرکدام عملکرد خاص خود را در سیستم فرمان خودرو انجام می‌دهند.

شلنگ فشار قوی مایعات را از پمپ به رک منتقل می‌کند. شلنگ فشار ضعیف وظیفه انتقال مایع به پمپ را برعهده دارد.

هرکدام از شلنگ‌های خنک کننده هیدرولیک مانند تمام قطعات خودرو مستهلک می‌شود.

طول عمر مشخصی برای این قطعه وجود ندارد، هر کدام از شلنگ‌ها در معرض دمای زیاد و فشار دچار فرسودگی می‌شوند. درصورت ساییدگی بیش ازحد شلنگ‌ها امکان از کار افتادگی این قطعه هنگام رانندگی وجود دارد.

درصورت وجود مشکل در شلنگ خنک کننده ممکن است علائمی مانند زنگ‌زدگی روی خطوط یا اتصالات فلزی، برآمدگی در لاستیک، رطوبت و نشت در انتهای شلنگ دیده شود.

این قطعه در لوازم یدکی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین بخ نکاتت هشدار دهنده توجه داشته باشید.

علائم هشدار دهنده مشکلات شلنگ خنک کننده

مشکل هدایتی:

دشواری در چرخش فرمان از اصلی‌ترین علائم خرابی شلنگ خنک کننده است. اگر در سیستم فشار کافی برای رساندن مایع فرمان وجود نداشته باشد، تغییر در جهت حرکت خودرو توسط فرمان بسیار مشکل خواهد بود.

در این صورت حتماً خودرو را به یک متخصص نشان دهید و درصدد رفع مشکل باشید.

نشت مایعات:

چکیدن مایعات از زیر خودرو، ناشی از ایراد در شلنگ خنک کننده است. درصورت مشاهده هرگونه نشتی، کل سیستم هیدرولیک به ویژه شلنگ‌ها باید بررسی شوند.

به دلیل اشتعال‌پذیری مایع هیدرولیک هرگونه نشتی را جدی بگیرید. زیرا درصورت تماس با سطح بسیار داغ مانند اگزوز می‌تواند منجر به آتش سوزی شود.

سطح مایعات کم:

افت ناگهانی سطح مایعات، نشانه مشکل در سیستم خنک کننده هیدرولیک است.

منشاء این مشکل می‌تواند به دلیل نشتی شلنگ جعبه فرمان و یا مخزن پمپ باشد. بنابراین مایع هیدرولیک فرمان خودرو را مرتباً چک نمایید.

کلام آخر

اگر هرکدام از علائم بالا را در حین رانندگی احساس کردید، سریعاً به فکر تعمیر و یا تعویض قطعه خودرو خود باشید.

در هنگام خرید قطعات خودرو ام‌جی 550 خود، از قطعه‌ای جهت تعویض استفاده نمایید که از اصالت و کیفیت آن اطمینان دارید. بازرگانی ستایش‌فر وارد کننده قطعات خودرو ام‌جی 550، مرکزی مطمئن جهت تهیه قطعات فابریک در تهران است.