مشخصات موتور ام‌ جی از اصیل‌ترین برندها در خودرو سازی چین در این مقاله بررسی خواهد شد.

خودرو ام‌ جی از اصیل‌ترین برندها در خودرو سازی چین محسوب می‌شود.

کاملاً بریتانیایی یا چینی بودن محصولات ام‌جی نادرست به نظر می‌آید.

90 سال پیش برند ام‌ جی در انگلستان بنیان گذاشته شد، از سال 2008، سایک موتورز چین، مالکیت برند ام‌ جی را برعهده گرفت.

با حضور قدرتمند مهندسان و طراحان اروپایی در بسیاری از شرکت‌های چینی مانند جک و چری، پیشرفت ظاهری و کیفیت خودروهای ساخت چین بسیار مشهود است.

به همین علت، با وجود اینکه طراحی این خودرو در بیرمنگام انگلستان انجام شده است، اما هماهنگ با خط تولید این شرکت در چین فعالیت می‌کند.

در این مطلب قصد داریم درخصوص موتور خودرو ام‌ جی مشخصات مفیدی ارائه دهیم.

مشخصات عمومی موتور ام‌ جی

موتور خودرو ام‌ جی زیر نظر جنرال موتورز اما در کشور چین ساخته می‌شود. برخلاف سایر خودروهای چینی که صرفاً با یک موتور ساخته می‌شوند، سدان‌های مختلف ام‌ جی با دو قوای محرکه تولید و عرضه می‌گردند. در این مطلب انواع موتور در سدان‌های مختلف ام‌ جی را بررسی می‌نماییم.

موتور ام‌ جی GS

موتور این خودرو با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی تولید شده است که در ایران فقط نمونه بنزینی این خودرو در بازار موجود است.

این نمونه دارای 4 سیلندر و مجهز به توربو شارژ با حجم 2 لیتر در بازار موجود است.

موتور خودرو ام‌ جی GS قادر به تولید نیرویی با قدرت 217 اسب بخار و 350 نیوتن متر است.

گیربکس این خودرو 6 سرعته اتوماتیک و دوکلاچه طراحی شده است. این سدان از ام‌ جی در کمتر از 9 ثانیه، 10 کیلومتر را طی می‌نماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 3/8 لیتر ثبت شده است. حداکثر سرعت ام‌ جی GS 208 کیلومتر در ساعت است.

موتور ام‌جی 3

موتور ام‌ جی 3 با پیشرانه 5/1 لیتری، توان تولید 107 اسب بخار را دارد.

این خودرو 4 سیلندر دارد و از گیربکس 5 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به حالت زمستانی، نرمال و اسپرت در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مصرف ترکیبی این خودرو 8/5 لیتر در هر 100 کیلومتر است، درنتیجه این خودرو در گروه خودروهای کم مصرف قرار می‌گیرد. حداکثر سرعتی که ام‌ جی 3 در ساعت طی می‌نماید 175 محاسبه شده است.

موتور ام‌ جی GT

موتور این سدان از ام‌ جی شامل موتور 6/1 لیتری و مجهز به توربو شارژ با توان 127 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور تواید می‌کند. گیربکس ام‌ جی GT 6 سرعته اتوماتیک است و در 9 ثانیه 100 کیلومتر را طی می‌نماید.

سرعت این خودرو در هر ساعت 200 کیلومتر محاسبه شده است.

مدل ام‌ جی 350

ام‌ جی 350 خودرویی 4 با سیلندر و پیشرانه 5/1 لیتری، قادر به تولید 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه را دارد.

گیربکس این خودرو 4 سرعته اتوماتیک است و امکان تغییر حالت به گیربکس دستی نیز دارد. 0 تا 100 این خودرو 11 ثانیه ثبت گردیده است و حداکثر سرعتی که در یک ساعت طی می‌نماید 190 کیلومتر بر ساعت است.

مدل ام‌ جی 550

موتور این سدان با 4 سیلندر و حداکثر قدرت 160 اسب بخار و 215 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه شده است.

حجم موتور ام‌ جی 550، 8/1 لیتر و دارای دنده اتوماتیک است. 0 تا 100 این خودرو 11 ثانیه محاسبه شده است و حداکثر سرعتی که در ساعت طی می‌نماید 205 کیلومتر است.

موتور ام‌ جی 6

این خودرو با موتور 4 سیلندر و مجهز به توربو شارژ بهره می‌برد و قادر به تولید 160 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس ام‌ جی 6 سرعته و اتوماتیک است و 0 تا 100 آن 10 ثانیه محاسب شده است. این خودرو در ساعت 193 کیلومتر طی می‌نماید.

موتور ام‌ جی 360

موتور این خودرو 4 سیلندر و 5/1 لیتر حجم دارد و قادر به تولید 110 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس ام‌ جی 360 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک است و در یک ساعت 180 کیلومتر طی می‌نماید.

کلام آخر

خودرو ام‌ جی یک خودرو خوش استیل و خوش قیمت، با استهلاک کم و کیفیت بالا در بازار ایران موجود است.

فروش قطعات خودرو ام‌ جی در بازار ایران توسط بازرگانی ستایش‌فر صورت می‌گیرد.

بنابراین با بروز هرگونه اشکال در موتور قدرتمند این خودرو، با اطمینان کامل می‌توانید از این بازرگانی قطعات مورد نظر را تهیه نمایید. بازرگانی ستایش‌فر بدون واسطه اقدام به واردات قطعات خودرو ام‌ جی می‌نماید.